Lexus

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumoponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Lexus GS ) GS430 2002 Drżenie kierownicy/wszystko nowe



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum LEXUS Forum Strona Główna -> ( Lexus GS ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RemiPoz

Czytelnik



Dołączył: 28 Maj 2010
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: Lexus GS430
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 29 Maj 2010, 00:17
Temat postu:

GS430 2002 Drżenie kierownicy/wszystko nowe


Witam.
Problem pojawił się w lutym. Po zimie przy predkości 100-130
zaczęła drżeć kierownica jeszcze na zimowych koła 17 cali.
Założyłem letnie koła 19 cali i nowe opony. Problem nie zniknął
i tutaj zaczęły się prawdziwe cyrki z serwisami, mechanikami i wulkanizacjami.
Na początek pojechałem na ponowne wyważenie kół do innej wulkanizacji.
Koła były wyważone ponownie i nic, nadal bije.
Pojechałem więc do ASO, tam panowie powiedzeli mi, że koła są owszem wyważone ale mają bicie pionowe i trzeba znaleść optymalne miejsce polozenia opony na feldze zeby zniwelowac bicie pionowe do minimum.
Przy okazji sprawdzili dokładnie całe zawieszenie i nie znalezli nic co mogloby przyczyniac sie do bicia kierownicy.
po 3 godzinach układania (nowych) opon na felgach pojechalem na probe i bicie przy 100-130 zniknęło ale przeniosło się na prędkość 140-170
ASO odmówiło dalszych diagnoz i polecili sprawdzenie bicia zegarowego piast oraz zalozenie innych kół.
Po kilku dniach założyłem więc inne koła -18 cali, które miałem z poprzedniego roku i były na 100% proste. Opony były tez jak nowe, poniewaz kupiłem je rok wczesniej. Nic to nie pomogło, kierownica nadal biła przy 100-130. Stwierdziłem więc, że moze nie jest to przyczyna kół i opon, a zawieszenia. Odstawiłem auto na 3 tygodnie mojemu zaprzyjaznionemu mechanikowi, który rozebral całe zawieszenie na czesci pierwsze. Znalazł delikatne luzy ale nic ogromnego i tutaj wymieniłem (sporo profilaktycznie)
- Wahacze górne przód,
- Wahacze przednie dolne poprzeczne,
- Końcówki drążków,
- Gumy stabilizatora,
- Tarcze przód i tył + klocki (oryginalne),
- Przednią lewą piaste i zwrotnice + łożysko,
- Tylną prawą piaste + łożysko + tuleje pływające,
- Przednie dolne sworznie
Zawieszenie zrobione na igłe, jazda próbna - bije, mniej ale nadal bije przy 100-130. Do wulkanizacji, znowu innej. Diagnoza: "kup Pan nowe opony na przód" bo Panu biją. Falken jakis to nie opona..." Kupiłem nowe opony na przód - bije nadal. Mechanik mówi, że w zawieszeniu nie ma juz co wymienic. Wszystko jest nowe. Jade wiec do jeszcze innej wulkanizacji,
" felgi ma Pan chyba krzywe" ... i tutaj już nie wytrzymałem... odstawiłem auto w krzaki i miesiac jezdzilem autem roboczym. Miałem poza tym sporo pracy i nie mialem juz czasu dłużej się tym truć.
Wrocilem do tematu tydzien temu. Z posrod 4 kompletów kół i sterty opon wybrałem 2 idealnie proste 17 zimowe na przód i tak samo 2 inne 18 na tył. Idealnie wywazone i jazda probna. NIE bije !
Ufff... koniec... wiec jednak koła i opony. Kupiłem więc komplet nowiutkich oryginalnych 18 calowych kół do Lexusa, nowe wszystkie nakrętki, nowe Yokohamy Advan Sport . Nowiutki oryginalny zestawik za ponad 5 tysięcy. Jade założyc, zrobiłem od razu geometrie. Wszystko gotowe, koła oryginalne, geometria wyszłana igłe. Jade do domu... bije od 100 do 130 ... To było dzisiaj. Nie mam już siły... Co mam zrobic? ? ?
Dodam tylko, że nie jestem laikiem, poniewaz prowadze firme w branzy i doskonale znam sie na samochodach. Na swoje auta nigdy nie zalowałem pieniedzy i bylem pewien, ze w koncu znajde przyczyne... teraz przyznaje sie,ze ten przypadek mnie przerósł. Po prostu nie mam już pojęcia co moze byc przyczyną tego drgania...
Jezeli macie jakies pomysły prosze o podpowiedz.
Remi
Powrót do góry
Kaozini

Debiutant



Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 27
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pyrzowice i okolice
Posiadane auto: Lexus IS200
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 09 Cze 2010, 11:29
Temat postu:

Re: ( Lexus GS ) GS430 2002 Drżenie kierownicy/wszystko nowe


Powiem tak. Miałem to podobne objawy w swoim IS. Bicie przy 80-100km/h. Problemem okazał się zacisk hamulcowy. Tzn. Jeden z tłoczków z przodu w zacisku (są dwa) był delikatnie zapieczony. Blokował się co powodowało nagrzewanie sie tarczy hamulcowej i bicie odczuwalne na kierownicy. Podobnie miał kumpel w GS. Więcej info znajdziesz na forum www.lexus.pun.pl. Mam nadzieję że pomoże. Pozdrawiam.
Powrót do góry
toyotalexsus

Stały Bywalec



Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 130

Posiadane auto: NYSKA
Piwa: 12/0
Wysłany: Czw 10 Cze 2010, 21:19
Temat postu:

kola


ja upieral bym sie przy kolach zrobic optymalyzacjie opon i pojechac na wywazenie kol na samochodzie
_________________
PKT.22
Powrót do góry
thorgal1

Debiutant



Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 20
Skąd jesteś (miejscowość / region): śląsk
Posiadane auto: LEXUS GS300 02r. IIgen.
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 22 Cze 2010, 23:22
Temat postu:

mam to samo


bije od 100 - 130 km/h
powiedz czy udało Ci się coś z tym zrobić ?
_________________
Smile
Powrót do góry
gadu-gadu
RemiPoz

Czytelnik



Dołączył: 28 Maj 2010
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: Lexus GS430
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 29 Wrz 2010, 01:52
Temat postu:

Re: ( Lexus GS ) GS430 2002 Drżenie kierownicy/wszystko nowe


Witam wszystkich po krótkiej nieobecnosci Laughing
Sprawy u mnie mają się następująco...
Nadal mam lexa... i nadal mam problem chociaz jestem na dobrej
drodze do jego rozwiazania... mam nadzieje
Ok. 2 miesiące jeżdże na oryginalnych felgach od nowego GSa
z również fabrycznym ogumieniem, jakie było do niego dedykowane:
Continental MO 245/40/18 i bicie w dużej mierze ustało. Ale nie do końca.
Felgi są idealnie prościutkie wyważone pionowo na rolce, doważone na
aucie po 100 km. i jest prawie dobrze...prawie... Jednak kierownica nadal delikatnie drży. W związku z czym następnym krokiem będzie wymiana
maglownicy + wszystkich 3 gum mocujących na nowe. Magiel mam juz kupiony i od poniedziałku zaczynamy.
Pod koniec przyszłego tygodnia poinformuje Was o efektach.
z pozdrowieniami. Remi
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sro 29 Wrz 2010, 01:52
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
RemiPoz

Czytelnik



Dołączył: 28 Maj 2010
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: Lexus GS430
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 28 Gru 2010, 03:11
Temat postu:

Re: ( Lexus GS ) GS430 2002 Drżenie kierownicy/wszystko nowe


Bezpośrednią przyczyną drżenia była maglownica, ktora miala dosc spory luz. Problem rozwiązany Smile
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum LEXUS Forum Strona Główna -> ( Lexus GS ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Lexus GS »

Opinie o samochodach Lexus GS - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Lexus GS ) Porady, problemy techniczne


LexusIS-F

159 999

2008r.

197 000 km

pomorskie

LexusIS

23 900

2007r.

289 000 km

mazowieckie

LexusRX

49 900

2008r.

250 000 km

mazowieckie

LexusRX

76 900

2012r.

202 000 km

mazowieckie

LexusCT

49 900

2013r.

220 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System