W moim leksie rx 2002 rok zapala się kontrolka silnika. Błąd w komputerze pokazuje zbyt ubogą mieszankę na drugim rzędzie cylindrów. W każdym serwisie stwierdzają coś innego... Przepływomierz, sondę lambda, katalizator, fałszywe powietrze. Ja zacząłem od wymiany świec i filtrów. Dodam, że silnik trochę gorzej pracuje (czasem) niezbyt równo. Wtedy też skrzynia dziwnie przełącza biegi - trochę szarpie. Na zimnym silniku to nie istnieje. Kolega, który miał taki sam problem ze skrzynią, wymienił świece i było OK. Może zdaje mi się, ale problem pojawia się gdy jest mniej paliwa w zbiorniku. Dodam, że kontrolka czasem gaśnie sama... Czasem obrotomierz lubi skakac na poziomie 1.000 - 2.000 obrotów. Raz zdarzyło się, że jakby zadusił się... Zawsze gdy dojeżdzałem do warsztatu wszystko z obrotami było OK. Jedyne co potwierdzało, że mi nie odbiło to błąd w komputerze. Samochód był do tej pory regularnie serwisowany w ASO i rygorystycznie przestrzegałem wszelkich napraw. Teraz ma 178.000 i chyba pożegnam ASO... Proszę o pomoc!!!
Przyczyn twojej usterki może być wiele, mój mechanik zdiagnozował podobną rzecz w aucie rodziców Renault Clio (nieprawidłowe spalanie w cylindrze 2 mieszanka paliwowo-powietrzna. My również zaczęliśmy od świec i filtrów, sondy lambda, cewka zapłonowa z przewodami a na końcu jak nie poskutkuje to przeczyścimy/wymienimy wtrysk paliwa w cylindrze nr2.
W Lexusie sprawdziłbym na początku 2 prozaiczne z pozoru rzeczy:
nr 1 czy po tankowaniu benzyny masz dokręcony do końca korek wlewu paliwa (musi kliknąć) niedokręcony korek wlewu powoduje podciśnienie i zapali się kontrolka silnika - typowe dla Toyoty RAV4 i RXów.
nr2 czy masz przeczyszczony filtr OCV (odpowiedzialny za czystość oleju w silniku) jeżeli ten filtr jest brudny - kontrolki silnika będą ci się palić non stop.
Co do serwisu, jeżeli jeździsz w tę i z powrotem tzn że oni sami nie wiedzą co to jest zalecam dobrego elektronika ze sprzętem diagnostycznym i sprawdzanie pracy wszystkich modułów na bieżąco tzn wypinanie jednego czujnka, kasowanie błędu itd, jazda aż do skutku, innej metody nie ma. Ja za diagnostykę RX zapłaciłem 400zł a to samo mój mechanik zrobił mi za 20zł. Tym bardziej że do twojego modelu i rocznika, oprogramowania jest full.
A kojarzysz kolego gdzie znajduje się filtr OCV...?
Ja przyznam, że z leksem (i Toyotą) nie mam doświadczenia. Wcześniej nie miałem żadnych problemów. Jeśli się orientujesz, to powiedz czy to jest normalne, że kontrolka silnika pulsuje w różnych odstępach, a nie świeci się na stałe...?
Dołączył: 07 Mar 2009 Posty: 61 Skąd jesteś (miejscowość / region): Stargard / Polbeth UK Posiadane auto: Lexus IS200
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 28 Lip 2009, 11:49
Temat postu:
Re: ( Lexus RX ) Check - zbyt uboga mieszanka
A wymieniałeś filtr paliwa? Może jest przytkany...
Sprawdź jeszcze przepustnicę czy nie jest przybrudzona - przy tym przebiegu warto ją przeczyścić - na pewno nie zaszkodzi
Od dziś mój leks znów jeździ jakby z salonu wyjechał!!! Usterka była rzadkością więc dlatego nikt nie potrafił zaradzic. Jednak sprzęt jeden z nielicznych w europie, ale przede wszystkim 19 letnie doświadczenie w naprawach tej marki zrobiło swoje!!! Myślę, że już wiecie o kim mówię... Jeden dzień diagnoza i naprawa, drugi testy... I 100% satysfakcji. Rozum i wiedza - bezcenne! Stamtąd nikt nie wyjedzie niezadowolony, wystarczy zresztą spojrzec na auta czekające na naprawę...
Witam wszystkich. Mam identyczny problem ze swoim autem, wymieniłem już przepływomierz , sondę lambda, silniczek krokowy, uszczelki pod kolektorem dolotowym i przepustnicą, czujnik temperatury cieczy chłodzącej, świece zapłonowe, czysciłem wtryskiwacze i dalej to samo. Auto ma swoje chimery- raz jeździ jak wsciekłe i mało pali a innym razem nie jedzie, szarpie , zostawia za sobą czarną zasłonę dymną i wciąga 40l paliwa na 100 . Błędy to - uboga mieszanka rząd 1, wypadanie zapłonów i zamiennie a to uszkodzenie obwodu przepływki a to sondy innym razem silniczka krokowego. Zaczynam mieć go po dziurki w nosie. Proszę o pomoc.
Szczególnie kolegę Dave`a któremu udało się znaleźć fachowca kompetentnego do ogarnięcia tematu.
Pozdrawiam
Od dziś mój leks znów jeździ jakby z salonu wyjechał!!! Usterka była rzadkością więc dlatego nikt nie potrafił zaradzic. Jednak sprzęt jeden z nielicznych w europie, ale przede wszystkim 19 letnie doświadczenie w naprawach tej marki zrobiło swoje!!! Myślę, że już wiecie o kim mówię... Jeden dzień diagnoza i naprawa, drugi testy... I 100% satysfakcji. Rozum i wiedza - bezcenne! Stamtąd nikt nie wyjedzie niezadowolony, wystarczy zresztą spojrzec na auta czekające na naprawę... [/quote]
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Lexus RX ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.