Posiadam IS200 z 99 roku z przebiegiem 177k km. Niestety ostatnio pojawił się dziwny problem. Kilka dni temu zapalił mi się check engine i zaczął mrygać TRC OFF - wcześniej miałem to samo kiedy uszkodziła się cewka, wtedy autko starciło sporo mocy i całe się trzęsło. Od czasu wymiany cewki zrobiłem około 8k km. Tym razem, przed pojawieniem się kontrolek, autko początkowo albo gaśnie albo traci na mocy po czym wskakuje na 2,8-3 tysiące obrotów dając poczuć okresowe (mniej więcej co 3-5 sekund) delikatne drgania. Zanim zapalają się kontrolki mija jakieś 5 sekund od rozpoczęcia pracy silnika na 3 tysiącach obrotów. Jest to o tyle dziwne że gdy zgaszę auto, po czym je ponownie uruchomię auto startuje z tymi 3k obrotów, natomiast jeżeli odłączę akumulator i ponownie go podłączę (w celu skasowania usterek) auto znowu pracuje normalnie na wolnych obrotach (około 800-900 obrótów przy normalnie rozgrzanym silniku) a kontrolki pracują normalnie aż do czasu pojawienia się ponownie tej usterki. Zauważyłem że usterka pojawia się kiedy obciążam silnik (np hamowaniem) - choć nie ma reguły kiedy. Także zanim wolne obroty silnika wskakują na 3 tysiące pojawia się jakby spadek mocy prowadzący czasami nawet do zgaśnięcia auta. Po odpaleniu lecą na 3 tysiące aż do odłączenia akumulatora.
Zastanawiam się czy nie wybrać się z tym do serwisu Toyoty lub Lexusa, z drugiej strony może to być błachostka którą sam jestem w stanie zrobić.
Czy ktoś z was spotkał się z takim problemem w IS200? Przejrzałem internet, lecz nie spotkałem nic podobnego (poza problemami z cewkami).
przyczna moze byc zawor vvti odepnij kostke od tego zaworu bedziesz slabsza moc ale zobaczysz czy niejest on przyczyna mialem taki przypadek ze zawor sie zacinal po przejchaniu 10km auto poczatkowo mialo wypadanie zaplonow 1,3,6 cylinderobroty 500 i po chwili przechdzilo w tryb awaryjny zostawalo na 3 tys. spr. jaki blad sie zapala _________________ PKT.22
Re: ( Lexus IS ) Nietypowy problem z zachowaniem się silnika IS200
Niestety dotychczas miałem okazję podłączyć tylko skromnego Dominatora, który co prawda pokazał około 30 usterek, jednak nie potrafił ich nazwać. Domyśliłem się że ich liczba jest wynikiem jednej usterki. Niestety również nie wiem który tester - oczywiście poza oryginalnym testerem Toyoty - dobrze czyta to auto.
Rzeczywiście problem występuje po przejechaniu około 10-40 km od "zresetowania".
Trop jest interesujący - postaram się jutro sprawdzić. Nigdy nie analizowałem budowy tego silnila a zawodowym mechanikiem także nie jestem, dlatego byłbym także wdzięczny za wskazówkę dotyczącą położenia elektrozaworu zmiennych faz rozrządu w tym silniku.
w deklu zaworowym sprzodu od gory silnika przed pierszym cylindrem dwa przewody dochodza od strony wydechu pod oslona na ktorej jest napis vvti _________________ PKT.22
Re: ( Lexus IS ) Nietypowy problem z zachowaniem się silnika IS200
Zlokalizowałem dzisiaj elektrozawór i odpiąłem go, tzn. kostkę. Po odpaleniu auta zapaliły się kontrolki check engine + TRC OFF. Zrobiłem dzisiaj około 12 km w mieście przy czym starałem się utrudnić pracę silnikowi - czasami gwałtownie hamowałem, czasami gwałtownie przyspieszałem (co przy dzisiejszych mrozach i warunkach na drodze powodowało boksowanie się kół), czasami jechałem wolno, czasami szybciej, czekalem na światłach, ruszałem z 2, z 1, czasami dawalem gazu itd. Starałem się jeździć bardzo różnie, przy czym silnik faktycznie pracował z odczuwalnie słabszą mocą (coś jakby z nieco mocniejszym trybem SNOW). Jutro pojeżdżę nieco więcej, będę uparcie starał się wywołać problem, mimo to dzisiejsza jazda już przekonuje mnie że rzeczywiście to może być elektrozawór
Jeżeli faktycznie zacina się elektrozawór to czy podlega on jakiejkolwiek regeneracji/wyczyszczeniu czy poprostu wymienia się go?
Poniżej zamieszczam fotki które dzisiaj zrobiłem dla osób które mogą napotkać ten problem aby łatwiej było im go zdiagnowozwać lub wykluczyć.
A tutaj możecie zobaczyć gdzie ten elektrozawór znajduje się na schemacie
b.dobrze wiadomo mocy bedzie mniej okolo30% uzywany za 150zł kupisz nowy mozna cos okolo 800zl po wyjenciu dajmu pront na krutko i zobaczyc jak chodzi umnie jak sie to stalo mialem blad od vvti i jak go szubko na gorocym wyjalem to byl przsuniety na prace _________________ PKT.22
Re: ( Lexus IS ) Nietypowy problem z zachowaniem się silnika IS200
Zamówiłem już zawór i czekam na niego
Czy w obecnym stanie - z odłączonym zaworem można jeździć nie obawiając się że silnik się zepsuje lub stanie się coś innego? Rozumiem że w chwili obecnej poprostu nie działa funkcja VVT-i, w związku z czym pewnie nieco większe spalanie jest i naturalnie mniejsza moc, ale czy przejechanie np 500-1000 km może spowodować inne uszkodzenia?
Dołączył: 22 Gru 2010 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): jeżowe Posiadane auto: lexus is 200
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 22 Gru 2010, 21:25
Temat postu:
Re: ( Lexus IS ) Nietypowy problem z zachowaniem się silnika IS200
Witam też posiadam lexusa is 200 i mam problem z kontrolkami engine i migającą trc off tylko mnie interesuje czy problemem może być nie otwierająca się przepustnica do końca bo po wciśnięciu gazu dopiero przy końcu łapie a przepustnica tylko się uchyla tak z połowę tego co powinna autem da się jeździć tylko jak na te 155 km to czuć brak mocy po przekroczeniu 120km\h jeździłem na benzynie, dzisiaj założyłem gaz i tak samo się zbiera. ktoś mógłby sprawdzić ile mu się przepustnica otwiera i czy wam też pedał gazu łąpie dopiero przy końcu?
Re: ( Lexus IS ) Nietypowy problem z zachowaniem się silnika IS200
Otrzymałem zamówiony elektrozawór i zamontowałem go, doznałem przy tym ciekawego efektu, bo kiedy odłączyłem zawór straciłem około 30 % mocy - czyli około 50KM, więc bez elektrozaworu zostało ~100KM, po ponownym podłączeniu zaworu zyskałem z powrotem te 50KM, ale to już około 50% mocy więcej (w stosunku do 100KM) - i rzeczywiście strata mocy nie była tak mocno odczuwalna procentowo jak jej zysk ))
Ale do rzeczy... zrobiłem od zamontowania zaworu jakies 20 km w sumie niewiele jak narazie.
Zrobiłem skan za pomocą interfejsu diagnostycznego ELM327 - tak wyglądają kody błędów dla odłączonego elektorzaworu VVTi - VVT system malfunction (nie działający system VVT) oraz OCV Circuit Malfunction (czyli bodajże otwarty obwód)
koksior 15 - u mnie pedał gazu reaguje nadzwyczaj czule, lekko przycisnę gaz i już czuje że odrywa auto od szosy, sporo czasu zajęło mi przyzwyczajenie się do tak czułego pedału gazu ale teraz jeździ się ekstra. Nie wiem jak Ci odpowiedzieć w stosunku do problemu z przepustnicą, dlatego umieszczam tutaj widok parametrów bieżących który zrobiłem po zmianie elektrozaworu i wykasowaniu błędów.
Re: ( Lexus IS ) Nietypowy problem z zachowaniem się silnika IS200
Kiedy popsuła się cewka spadła moc silnika, w związku z czym aby osiągąć wystarczającą moc trzeba było mocniej wciskać pedał gazu aby osiągąć ten sam efekt. Im mniejsza moc - tym więcej gazu trzeba dawać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Lexus IS ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.